Specialistul SEO de care afacerea ta are nevoie chiar acum

În decursul anilor s-au dezvoltat strategii și metode pentru creșterea cifrei de afaceri a firmelor. O modalitate care nu a dat greș niciodată este promovarea, atât online, cât și offline. Promovarea online depinde de o echipă de specialiști în marketing, dar nu numai. SEO este una dintre aceste modalități, iar dacă ești specialist, ai în față multe opțiuni de carieră.

Cele mai populare oportunități de carieră dacă ești expert SEO

Firmele petrec mult timp proiectându-și planurile de afaceri. În aceste planuri sunt incluse și schemele de la echipa de marketing pentru ca afacerea să fie vizibilă. În 2022, tot mai mulți antreprenori colaborează cu câte o agenție SEO pentru rezultate vizibile.

Specialiștii SEO au devenit pilonul de susținere al echipelor de marketing. Utilizând experiența acumulată în marketing, dar și abilitățile de data analytics, un specialist SEO este indispensabil în orice afacere. Aceste persoane pot urma și cariere care se rezumă la:

  1. search engine marketing;
  2. digital marketing;
  3. content marketing;
  4. consultant de business marketing;
  5. analist marketing;
  6. manager SEO;
  7. antreprenorul propriei afaceri.

Aceste șapte oportunități de carieră lărgesc cunoștințele și dezvoltă abilitățile experților în marketing. Pentru cei interesați de servicii SEO în România, aceste idei de carieră le pot lărgi și lor orizontul profesional.

În continuare vom discuta mai pe larg despre ce presupune fiecare job.

Search engine marketing – management combinat cu search engine optimization

SEO și SEM (search engine marketing) sunt adeseori folosite alternativ, însă nu înseamnă chiar același lucru. În general, SEM, în contrast cu SEO, se folosește de metode prin care se ajunge la clienți prin intermediul ads. SEO, pe de altă parte, se folosește de metode organice și free of cost.

În mai puține cuvinte, un specialist SEM are în repertoriu strategii care generează bani prin metoda PPC (pay per-click). Vizibilitatea în rangurile de pe motoarele de căutare este treaba specialiștilor SEO. Specialiștii SEM optimizează ads pentru a ajunge la cât mai mulți potențiali clienți posibili.

Platformele pe care metoda PPC are cel mai mare efect sunt Google Ads și Bing Ads. Astfel, pentru fiecare click primit de către consumatori, este generată o sumă de bani. Specialiștii SEM combină atât abilitățile de SEO, cât și management pentru strategii de marketing reușite.

Digital marketing – marketing în era digitalizată

Marketing-ul digital implică în mod special utilizarea device-urilor. Se poate realiza atât online, cât și offline. Secolul 21 se axează predominant pe marketing-ul online pentru atragerea cât mai multor potențiali clienți. În acest sens, un specialist SEO se folosește de abilitățile sale pentru a se specializa și în digital marketing.

Prin marketing, se încearcă vânzarea unor produse și servicii prestate de firme. Acestea pot fi vândute prin intermediul canalelor de social media, a aplicațiilor de pe telefoanele mobile ș.a.m.d. Un specialist SEO interesat de o carieră axată pe digital marketing, va combina cunoștințe din:

  • search engine optimization (SEO);
  • search engine marketing (SEM);
  • metoda pay per-click (derivat din SEM).

Digital marketing nu înseamnă doar stăpânirea metodelor clasice de marketing în online. Utilizarea adecvată a potențialului uriaș oferit de social media (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter etc.) face diferența în strategiile de marketing.

Content marketing – o nisa cu potential

Agențiile SEO au în componența sa numeroși experți. Cei care se ocupă de promovarea online, de servicii creare site, de optimizare SEO și de copywriting. Pentru experții SEO care nu doresc să lucreze cu link-uri sau alte strategii, se pot profila pe content marketing. Ce fac, mai precis, acești experți?

Content marketing implică, în mare, crearea de conținut care să ajungă la clienți. Conținutul cuprinde mai multe forme, cele mai populare fiind piesele scrise, graficele, video-urile. Conținutul este creat astfel încât clienții să aibă acces la aria de activitate a unei firme. Clienții au această nevoie de a-și cunoaște firmele.

Cei interesați de creare de conținut, au în față mai multe metode de content marketing. Specialiștii crează conținut nu doar pentru promovarea unei firme, ci și pentru a-și cunoaște proprii clienți. Când nevoile unui consumator sunt satisfăcute pe toate planurile, dorința lui de a se întoarce crește considerabil.

specialist SEO

Consultant de business marketing

Un expert SEO nu se rezumă doar la content sau digital marketing. Deși SEM și SEO sunt indispensabile unui succes în mediul online, nu toată lumea dorește un viitor în această direcție. În schimb, foarte mulți experți își doresc să-și clădească o carieră pe post de consultant în business marketing.

Cunoștințele tale de marketing le servește firmelor și companiilor care au nevoie de o nouă strategie de marketing. Un consultant oferă indicații și sfaturi prețioase pentru echipele de marketing. Astfel, această poziție implică organizarea și implementarea unor strategii de marketing care să producă succesul dorit de către firme.

Poziția de consultant în business marketing este potrivită pentru experții SEO care doresc să-i îndrume pe alții către succes. Această poziție implică, bineînțeles, că ai avut deja succesuri majore în cadrul altor firme. Dacă ești pasionat de crearea de strategii și implementarea lor, postul de consultant îți va fi pe plac.

Analist marketing

Funcția de analist se referă la munca cu datele. Un analist specializat în marketing se folosește de date pentru a ajuta firma cu privire la decizii și strategii. Datele respective sunt utilizate în ghidarea echipei de marketing cu privire la deciziile pe care le vor lua în viitor.

Un specialist SEO care dorește să-și focalizeze munca pe funcția de analist va optimiza campaniile de marketing. Mai pe scurt, acesta se folosește de datele colectate din analize pentru a optimiza modul în care promovarea are loc. Funcțiile mai importante ale unui analist marketing sunt după cum urmează:

  • colectarea și sortarea datelor prin diferite tehnici (chestionare sau analiza website-urilor);
  • evaluarea rezultatelor de la campaniile trecute (cât capital a generat, cât de popular a fost printre consumatori etc);
  • folosirea de metode și instrumente specifice pentru a înțelege comportamentul consumatorilor (vechi și noi);
  • studierea competitorilor.

Manager SEO – un job care se plateste bine

O întreagă echipă de specialiști este necesară pentru strategii de marketing reușite. Această echipă include specialiști SEO și SEM, analiști de date, creatori de conținut și mulți alții. Cu cât o companie este mai mare, cu atât beneficiază de o echipă mai numeroasă de specialiști din diverse domenii.

Această funcție se potrivește specialiștilor care sunt orientați către persoane. Munca de manager poate oferi satisfacții pe care simpla muncă de specialist SEO nu poate. Pe lângă faptul că coordonezi o echipă de experți, te poți implica și în munca de SEO și chiar de SEM.

Un manager SEO este implicat atât în funcția de supraveghere a muncii echipei, dar și de SEO în general. Cu toate acestea, atributele sale sunt puse în valoare în special în munca cu ceilalți specialiști din echipă.

Antreprenor – propria afacere cu propriile cunoștințe

O altă carieră pe care o poți urma dacă ai cunoștințe de SEO este cea de antreprenor. Cu propria afacere, pui la dispoziția clienților cunoștințele și abilitățile dovedite prin experiență. Având propria afacere, îți este oferită și o nouă viziune a ceea ce înseamnă să fii specialist SEO.

Motivele pentru care să devii antreprenor cu propria afacere de digital marketing sunt multiple. Câteva avantaje ale alegerii acestei cariere sunt:

  • satisfacția profesională;
  • dezvoltarea continuă a skill-urilor de expert SEO;
  • colaborarea cu alte firme;
  • renumerație în funcție de performanță;
  • înțelegerea clienților și a propriilor abilități.

Marketing-ul digital nu va dispărea prea curând de pe piața internațională. Acest domeniu este în continuă dezvoltare, iar carierele în marketing digital sunt răsplătite cum se cuvine. Ai oportunitatea de a avea o carieră unică care te dezvoltă pe plan profesional și personal.

Servicii SEO Bucuresti Romania

Specialist SEO  – oportunitate de viitor

Marketing-ul digital este în plină dezvoltare și în piața din România. Agențiile de SEO oferă servicii întregi care oferă firmelor oportunitatea de a deveni vizibile în online și offline. Serviciile de creare site web, de copywriting și de promovare online sunt doar câteva dintre ele.

Un specialist SEO are multe oportunități de carieră, dacă dorește ceva mai provocator. Având cunoștințe de SEO de bază, un specialist se poate orienta și către cariere precum:

  • search engine marketing;
  • digital marketing;
  • content marketing;
  • consultant de business marketing;
  • analist marketing;
  • manager SEO;
  • antreprenorul propriei afaceri.

Fiecare dintre aceste cariere are la bază cunoștințe de SEO, folosite pentru același scop comun: promovare. Ai parte de oportunități unice de carieră dacă ești specialist SEO și vrei să te dezvolți în plan profesional. În acest domeniu continui să îți dezvolți abilitățile în mai multe arii.