Ghid despre cum se scrie un advertorial

         Scrierea unui advertorial este un proces complex, în cadrul căruia trebuie să se respecte o serie de reguli și principii. Rolul unui advertorial este de a promova și de a face cunoscute o serie de servicii sau produse. Acesta trebuie scris cu mare atenție, astfel încât cititorul sau potențialul client să devină un client constant al unei firme / companii.

În cele ce urmează vom vorbi despre cum se scrie un advertorial, rolul acestuia, principiile de care trebuie să țineți cont și multe alte detalii. Rămâneți alături de noi pentru a descoperi toate secretele de la A la Z în scrierea unui articol de tip advertorial.

Ce sunt advertorialele și de ce le scriem ?

         Advertorialul sau comunicatul de presă este o „ unealtă ” perfectă în cadrul marketing-ului, mai exact pentru promovarea unor produse sau servicii. Este important ca orice produs sau serviciu să fie promovat într-un mod corespunzător. Cu ajutorul comunicatelor de presă și a experților în domeniu, o firmă se poate dezvolta într-un mod cât mai organic.

         Este esențial ca „ creșterea ” sau dezvoltarea să se facă treptat. Așa este firesc, acesta este cursul lucrurilor. O creștere mult prea rapidă va fi eficientă pe moment, dar nu și pe termen lung. Tocmai de aceea este important să se ia acțiune treptat, pas cu pas, pentru ca rezultatele să reziste în timp și pentru ca respectiva companie / firmă să continue să se dezvolte în timp.

         Așadar, advertorialele sunt o metodă perfectă de a facilita această dezvoltare treptată. Modul în care advertorialul este scris este un alt aspect esențial. Acesta trebuie să aibă o anumită structură, astfel încât cititorul să fie cât mai atras și interesat de ceea ce i se prezintă.

Atunci când apelezi la servicii de copywriting poți cere redactarea și publicarea de advertoriale SEO.

Cum scriem un advertorial ?

         Este important ca textul unui advertorial să fie atractiv, să dețină informații sigure și să aibă un anumit nivel de persuasiune. Într-un final, toate comunicatele de presă au ca rol final convingerea cititorului în a achiziționa diverse produse sau servicii.

  1. Primul pas este alegerea unor cuvinte / expresii cheie care trebuie utilizate strategic în întreg conținutul textului. Acestea au rolul de a clasa articolul cât mai sus în ierarhizarea realizată de Google.
  2. Alegerea titlului este un alt aspect deosebit de important, despre care vom discuta în cele ce urmează.
  3. Subtitluri care urmăresc o anumită ordine, pentru a atinge scopul final.
  4. Structura textului trebuie să fie cât mai aerisită. În mod ideal ar trebui să existe subtitluri cu câte 3 alineate de 50 – 60 de cuvinte. Se recomandă utilizarea de tabele, enumerări și bullet points cât mai des posibil.
  5. Cuprinderea de informații clare și statistici care să convingă potențialul client și să îi inspire încredere.

Dacă ții cont de toate aceste aspecte, îți garantăm că întreg procesul de scriere va fi ușurat, iar cititorii vor fi cu adevărat interesați de articol.

Structura unui advertorial

  1. Titlu
  2. Paragraf introductiv
  3. Cuprins sau continut
  4. Incheierea
  5. Informatii generale: telefon, website, persoana de contact, program,
  6. Taguri

Cum alegem titlul unui advertorial ?

         Titlul unui articol este primul contact pe care îl are cititorul cu acesta. Acesta trebuie să atragă atenția celui care îl vede, pentru a-l determina să îl citească și să fie interesat de el. Titlul trebuie să fie ceva „ catchy ”, reprezentând fie o întrebare, un sfat sau orice afirmație ce lasă loc de interpretări și determină cititorul să citească articolul pentru a afla răspunsul.

         Lungimea titlului trebuie s[ fie de maxim 10 cuvinte și este de preferat să conțină cuvântul / expresia cheie. În acest fel va fi ierarhizat corespunzător în motoarele de căutare și va fi mult mai ușor de găsit de către potențialii clienți.

         Cel mai ușor este să alegi titlul în funcție de expresia cheie pe care o ai. În acest fel poți construi o afirmație sau o întrebare care să stârnească curiozitatea cititorului. Încearcă mai multe variante și alege la final cea care ți se pare că rezonează cel mai bine cu conținutul comunicatului de presă pe care urmează să îl scrii.

 

Paragraful introductiv și încheierea unui advertorial

         Paragraful introductiv și încheierea sunt 2 elemente cheie ale unui advertorial. În cele ce urmează vom discuta modul de scriere și ce trebuie să ai în vedere la fiecare din ele.

  • Paragraful introductiv – trebuie să aibă o lungime de 60 – 80 de cuvinte. Este de preferat ca acesta să cuprindă măcar o dată cuvântul / expresia cheie. În cadrul acestuia se prezintă ideea generală a articolului și ceea ce va cuprinde acesta. Pentru a inspira încredere este de preferat să se menționeze și niște informații exacte precum numele firmei, serviciile prestate sau produsele comercializate și orașul în care aceasta își desfășoară activitatea. În acest fel, cititorul va avea mai multă încredere, deoarece îi vei inspira seriozitate cu ajutorul acelor informații.
  • Încheierea – reprezintă practic ultimul subtitlu. Aceasta trebuie să reia ideea inițială a articolului, prezentată în paragraful introductiv. Practic trebuie să fie un fel de concluzie a tot ceea ce ai prezentat anterior în articol. În cadrul acestui subtitlu poți adăuga informații de contact și poți îndemna cititorul să contacteze firma pentru informații suplimentare legate de serviciile pe care le prestează.

Așadar, introducerea și încheierea trebuie făcute cu atenție deoarece sunt o serie de paragrafe care au impact asupra modului în care cititorul percvepe ceea ce urmează să i se prezinte / s-a prezentat deja.

 

Ce scriem în cuprinsul unui advertorial ?

         Corpul unui articol reprezintă cea mai mare parte a acestuia. Acesta trebuie structurat în mai multe subtitluri. Denumirea fiecărui subtitlu trebuie să fie strâns relaționată cu conținutul pe care îl are. De asemenea, poți opta ca denumirea acestuia să reprezinte tot o întrebare sau ceva ce să stârnească interesul celui care citește articolul.

         Textul aferent unui subtitlu trebuie să aibă aproximativ 150 de cuvinte. Acesta trebuie structurat sub formă de 3 alineate. Propozițiile trebuie să fi simple și să nu introducă cititorul în eroare prin ambiguitate sau termeni dificili.

         Numărul de subtitluri se alege în funcție de lungimea comunicatului de presă. În general, un comunicat de presă are intre 500 si 1500 de cuvinte, iar scăzând titlul și paragraful introductiv vor rămâne 4 subtitluri, dintre care ultimul o reprezintă încheierea. Textul trebuie să fie cât mai aerisit și cât mai ușor de citit. Tocmai de aceea se recomandă utilizarea unor elemente de structurare.

Elemente de structurare a unui advertorial:

  • Tabele
  • Bullet points
  • Enumerări
  • Subtitluri
  • Diagrame
  • Statistici.

În acest fel se facilitează o citire ușoară a articolului și o mai bună înțelegere a informațiilor prezentate. Modul în care informațiile sunt așezate în pagină poate determina cu adevărat modul în care informația este percepută.

Adaugă credibilitate advertorialului tău

         Credibilitatea informațiilor prezentate este probabil cel mai important aspect. Scopul unui astfel de articol este în general de persuasiune. Astfel, rolul acestuia este de a convinge cititorul cu privire la serviciile prestate de o anumită firmă / companie.

         Poți adăuga credibilitate conținutului cu ajutorul unor informații mai exacte. Scrie întotdeauna câteva rânduri și despre firmă / companie. Menționează anumite detalii precum informațiile de contact, adresa sau anumite certificări pe care le dețin.

Optează să introduci în text și o serie de statistici, denumiri ale serviciilor prestate sau a unor produse. Informațiile clare sunt mereu apreciate de către potențialii clienți. De asemenea, este necesar să adaugi și o poză reprezentativă care să fie corelată cu conținutul articolului.

 

Alege cu atenție modul de exprimare

         Modul în care te exprimi poate de asemenea să influențeze cititorul. Exprimarea trebuie să fie cât mai clară, astfel încât cititorul să nu întâmpine dificultăți în întelegerea textului. Un astfel de articol trebuie scris în așa fel încât să poată fi înțeles atât de un copil, cât și de un om mai în vârstă. Limbajul și expresiile utilizate trebuie să fie cât mai accesibile pentru oricine.

         De asemenea, este esențial să utilizezi cuvintele / expresia cheie cu atenție deosebită. Uneori o astfel de expresie poate să sune mai ciudat, astfel încât este important modul în care este integrată în text.

         Rolul cuvintelor cheie este de  a clasa articolul cât mai sus în ierarhizarea rezultatelor care apar în urma unei căutări pe Google sau orice alt motor de căutare. Cu cât expresia este folosită mai corect, cu atât articolul va fi clasat mai sus printre primele rezultate și va fi mai vizibil pentru potențialii clienți.

 

Acum știi și tu cum se scrie corect un advertorial!

         Sperăm că acest articol ți-a fost de folos și că acum ai o viziune mult mai clară în ceea ce privește scrierea unui astfel de articol. Dacă vei ține cont de tot ceea ce ți-am prezentat anterior, cu siguranță vei avea un comunicat de presă reușit și de efect!



×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Let's SEO