Cum mentii o voce coerenta in online

Pentru orice fel de brand, comunicarea cu publicul lui este un aspect care nu-si va pierde importanta. Indiferent daca business-ul tau este mic sau mare, daca esti prezent pe una sau mai multe platforme digitale, comunicarea ta cu audienta trebuie sa fie constanta. Pentru asta, ai nevoie si de o voce unitara.

Nu e vorba doar de stilul de vorbire, de ton, e vorba si de felul in care ajungi sa fii perceput. Este ceea ce tu transmiti prin cuvinte, fie prin postari pe social media sau articole de blog. Astazi, totul se schimba in promovare si, implicit, devine dificil sa te adaptezi rapid. Insa, o agentie marketing ca a noastra, te poate ajuta sa nu ramai in urma concurentilor.

In online, succesul nu tine de noroc. Cu atat mai putin, nu il poti obtine din intamplare sau fara o strategie. Atunci cand ai directie clara, cand prezenta ta este constanta in toate punctele critice, poti atrage atentia si poti castiga mai multa recunoastere, dar si noi clienti.

 

Stabileste clar cum vei comunica

Ar putea parea simplu sa comunici cu audienta. Faci postari, scrii cateva articole, trimiti si niste email-uri si astepti reactii. Apoi, raspunzi la comentarii si speri ca oamenii sa revina pentru mai mult. Dar ei au nevoie sa vada in tine, o identitate consecventa inclusiv pe site-ul web. Poti  obtine asta, spre exemplu, prin servicii de optimizare SEO magazin online.

Vocea ta in online, porneste de la:

  1. Valori
  2. Misiune
  3. Cultura
  4. Personalitate

Gandeste-te cum ai vrea tu sa comunici cu brandul tau, daca ai fi in locul publicului. Ce te-ai astepta sa transmita? Cum ai vrea sa interactioneze cu tine? Mesajele lui reflecta cine este si ce sustine? Ca sa poti fi relevant pentru oameni, iar acestia sa te recunoasca usor, trebuie sa gandesti in termeni umani.

Cand ai o voce definita, ancorata in misiunea, personalitatea si valorile tale, stii exact ce si cum sa spui. Si, ca sa obtii mai multa vizibilitate si sa ajungi usor la mai multi clienti, poti colabora cu noi, o agentie SEO cu experienta vasta in domeniu. Iti putem duce mesajul, exact in fata cui trebuie sa-l citeasca.

 

Pastreaza aceeasi linie peste tot

Uneori, brandurile pot parea a fi incoerente, pentru a abordeaza diferit fiecare canal de comunicare. Scriu intr-un anumit fel pe retelele sociale, apoi se exprima intr-un alt fel prin email si schimba cu totul abordarea in articolele de blog. Astfel, oamenii ajung sa nu mai inteleaga ce anume vor ele sa transmita, pentru ca nu exista niciun numitor comun.

Orice diferenta in acest sens, poate fi perceputa ca pe o lipsa de autenticitate. Iar aceasta lipsa, poate dauna pe termen lung imaginii tale in online. Este bine sa te asiguri ca, toate mesajele create si postate pe diverse platforme, „suna” ca si cum vin de la aceeasi sursa.

Fii atent la orice detaliu, indiferent cat de mic este. Spre exemplu, vocea ta autentica si coerenta, poate fi reflectata si prin:

  • Mesajele de confirmare ale comenzilor
  • Formularele de abonare
  • Descrierile de produse
  • Mesajele private

Un alt lucru important, este ca toti cei care scriu in numele brandului tau, sa mentina acelasi stil peste tot. Atunci cand lucreaza mai multe persoane la continut, se poate intampla ca tonul sa „alunece” spre ceva diferit. Insa, atunci cand toti sunt pusi in tema si stiu exact cum sa comunice, abaterile pot fi controlate si izolate.

 

Fa loc si pentru putina flexibilitate

Esenta coerentei, nu este rigiditatea. Trebuie, totusi, sa ai capacitatea sa te adaptezi fara sa o pierzi, in functie de cum reactioneaza publicul la mesajele tale. In plus, audientele nu sunt toate la fel, nu percep un mesaj la fel si, atunci, trebuie si tu sa fii flexibil.

Iata ce poate fi util in acest sens:

Ce poti faceDe ce ajuta
Adapteaza-ti tonulRamai relevant in functie de context
Asculta-ti publiculFeedback-ul te ajuta sa-ti ajustezi stilul fara sa pierzi autenticitatea
Revizuieste comunicarea periodicTii pasul cu schimbarile din piata si din comportamentul audientei

 

Prin acestea, poti personaliza mesajele, iar asta ofera o experienta mai umana oamenilor fara sa te indepartezi de vocea ta. sunt multe tendinte care apar in piata si in mediul digital, iar cheia este sa nu le urmezi orbeste, ci sa alegi ceea ce ti se potriveste.

Asa poti ajunge sa fii flexibil, dar intr-un mod in care nu-ti afecteaza identitatea. In plus, flexibilitatea este utila si in situatii neprevazute. Oamenii nu cauta perfectiune in branduri; ei isi doresc sinceritate si transparenta.

 

Coerenta creste increderea si loialitatea

Nu-ti poti construi o voce care sa ramana in mintea oamenilor, peste noapte. Ai nevoie sa iei decizii bune, sa fii consecvent si sa fii capabil sa te adaptezi in functie de context. Daca o tratezi ca pe o parte esentiala a identitatii tale, te poate ajuta sa castigi mai multa incredere din partea celor care conteaza pentru tine. Iar noi, ca specialisti, te putem ajuta s-o transformi in loialitate.

 



×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Let's SEO