24 oct. Cauze pentru scaderea traficului organic
In perioada aceasta, caracterizata de schimbari foarte rapide, unele site-uri pot suferi anumite modificari in privinta rezultatelor. Desi produsele sunt aceleasi si site-ul este la fel, cifrele incep sa coboare. Din pacate, atunci cand scade traficul, pot scadea si lead-urile si conversiile.
Totusi, care sunt motivele acestor scaderi? Daca tu, ca antreprenor, faci totul bine, de ce nu se vede asta si in rezultate? Uneori, nu poti sti exact ce se intampla sau, pur si simplu, ceva trebuie sa schimbi in strategia ta. Un pas intelept ar fi sa apelezi la o agentie seo pentru ajutor profesionist.
Mediul digital de astazi e mai aglomerat ca niciodata. Inteligenta artificiala produce continut extrem de rapid, iar comportamentul oamenilor nu mai urmeaza tiparele de acum cativa ani. In acest context, scaderea traficului organic ar trebui privita ca pe un semnal. E posibil sa fi ajuns in punctul in care trebuie sa iti schimbi directia si abordarea.
Continutul nu mai raspunde la nevoile actuale
Astazi, se creeaza continut intr-o multitudine de formate, la o viteza ametitoare. Pe zi ce trece, vedem cum materialele sunt tot mai creative si mai diverse. Publicul modern, influentat de toate modificarile din mediul online, are asteptari diferite. Prin urmare, tu trebuie sa te adaptezi la noile asteptari, iar o agentie marketing ca a noastra te poate ajuta.
Continutul care poate duce la scaderea traficului organic este caracterizat de:
- Multe generalitati
- O lungime prea mare
- Multe idei care se repeta
- Lipsa originalitatii
Utilizatorii retelelor sociale si platformelor digitale moderne, prefera sa consume un continut util. Vor idei scurte, concrete si sfaturi pe care le pot aplica imediat. Asta inseamna ca un text generic, fara personalitate si directie, nu mai genereaza interes. In schimb, va produce un declin in rezultate.
Toate schimbarile de perceptie, nu sunt intotdeauna usor de sesizat de cei din interiorul afacerii tale. In schimb, specialistii in marketing digital si in optimizare seo magazin online, pot identifica rapid relevanta textelor tale. Echipa noastra te poate ajuta sa creezi materiale valoroase pentru peisajul digital actual.
Site-ul nu ofera experienta pe care o cauta Google
Pentru a obtine trafic organic, trebuie sa fii relevant atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare. In prezent, Google nu mai este impresionat doar de cuvinte cheie, ci vrea sa vada o serie de imbunatatiri aduse site-ului tau. Acestea nu sunt aspecte noi, insa din pacate, sunt adesea trecute cu vederea.
Experienta utilizatorului a fost, este si, cel mai probabil, va ramane un criteriu major de evaluare. Vizitatorii nu vor parasi rapid un site care se incarca imediat, nici unul care se vede foarte bine pe mobil sau unul pe care se navigheaza usor. Cu alte cuvinte, cheia pentru a castiga trafic, este cresterea performantei site-ului.
Cateva lucruri importante de mentionat aici sunt:
- Site-urile web lente sau greu de citit sunt penalizate
- Paginile care nu au structura logica duc la scaderea ratei de retentie
- Problemele de indexare afecteaza direct pozitiile pe Google
Oricat de valoros ar fi continutul tau sau oricat de atractiv este design-ul creat, prezenta erorilor tehnice si lipsa optimizarii iti pot aduce multe probleme. In plus, daca materialele tale sunt foarte bune dar nu pot fi citite de algoritmi, nici nu vor fi afisate publicului. Drept urmare, este foarte important sa se tina cont si de partea tehnica.
Strategia a ramas pe loc in ciuda schimbarilor
Poate ca ti-ai construit o strategie destul de solida, care ti-a adus rezultate. Dar astazi, lucrurile stau altfel. Iti dai seama ca ce a functionat in trecut, nu mai merge si acum. Intr-o astfel de situatie, pasul intelept ar fi sa analizezi situatia si sa descoperi ce anume te trage in jos.
Algoritmii motoarelor de cautare devin din ce in ce mai sofisticati, iar asta pune presiune pe antreprenori pentru a tine pasul cu toate schimbarile. In ziua de astazi, se pune un accent urias pe intentia reala a utilizatorului. Practic, cuvintele cheie bine integrate in text raman importante, insa conteaza foarte mult sa raspunzi la nevoia din spatele acelei cautari.
Iata cateva semne ca e timpul sa-ti schimbi strategia:
| Semne | Ce functioneaza astazi |
| Scrii continut destul de rar | Actualizezi periodic materialele si le optimizezi in functie de datele reale |
| Postezi doar pentru ca trebuie sa fii activ | Planifici in functie de obiective, cu un calendar editorial |
| Creezi materiale fara sa stii ce-si doreste audienta | Iti bazezi continutul pe intentia utilizatorilor si pe analiza de comportament |
Nu poti creste in online si nici nu te poti face remarcat in fata potentialilor clienti, folosind o strategie invechita. In acelasi timp, ajustarile sporadice si facute dupa ureche, ti-ar putea face mai mult rau decat bine. Din acest motiv, e important sa apelezi la profesionisti care inteleg ce se intampla in spatele cortinei algoritmilor.
Alege un partener de baza si creste-ti cifrele
In ziua de astazi, devine din ce in ce mai dificil sa rezolvi toate problemele de unul singur. E mult mai eficient sa lucrezi cu specialisti care iti pot analiza in profunzime situatia. Echipa noastra poate fi partenerul tau de drum, care sa te ajute sa-ti cresti cifrele si afacerea. Cu o abordare profesionista, nu vei fi acaparat de schimbarile rapide din online.
