Afla totul despre campaniile de email marketing

Astazi, atentia consumatorilor este fragmentata intre numeroase canale si platforme. Cu toate acestea, una dintre cele mai eficiente forme de comunicare, folosita de multe branduri, este cea prin intermediul emailurilor. Spre deosebire de alte canale, emailul ramane unul dintre putinele medii prin care afacerile pot comunica direct, prin mesaje personalizate, cu publicul.

Complexitatea si, totodata, versatilitatea acestei tehnici de marketing, o transforma intr-o metoda foarte eficienta pentru dezvoltarea afacerilor. De la constientizarea brandului si educarea audientei, pana la generarea de venituri, acest instrument ofera posibilitati nelimitate pentru cei care reusesc sa-i exploateze potentialul.

 

Ce este email marketing si de ce ai nevoie de el

In termeni simpli, este o metoda prin care firmele trimit diverse mesaje catre cei care si-au dat acordul sa faca parte din listele lor de abonati. Pe langa faptul ca permite promovarea produselor sau serviciilor, este utila si pentru construirea unei relatii de incredere cu clientii pe termen lung.

In peisajul digital actual, aceasta tehnica ofera numeroase avantaje antreprenorilor:

  1. Acces direct si rapid la clienti
  2. Costuri reduse
  3. Nivel ridicat de personalizare
  4. Automatizare facila
  5. Masurare si control precise

Daca faci postari pe Facebook sau Instagram, de exemplu, algoritmii platformelor respective decid cati oameni le vor vedea. In schimb, cine face parte din lista ta de abonati, va primi mesajul tau direct in inbox. Astfel, exista o linie directa de comunicare si, totodata, costurile sunt mai mici comparativ cu publicitatea traditionala.

Mesajele pot fi adaptate pentru fiecare grup de public si poti masura cu precizie cati oameni deschid emailurile pe care le trimiti. De asemenea, campaniile de email marketing pot fi automatizate, ceea ce inseamna ca economisesti timp si nici nu pierzi contactul cu audienta.

 

Ce tipuri de emailuri poti trimite

Ai posibilitatea sa trimiti multe tipuri de mailuri si asta iti ofera flexibilitate atunci cand vrei sa raspunzi la nevoile diferite ale audientei. In plus, flexibilitatea aceasta se traduce si in capacitatea ta de a atinge obiective de marketing variate.

Iata cateva exemple concrete:

  • Newsletter
  • Oferte speciale
  • Mesaje de bun venit
  • Studii de caz
  • Noutati

Daca-ti construiesti un newsletter, acesta te ajuta foarte mult sa mentii legatura cu abonatii in mod constant. Pe email, le poti trimite si oferte speciale, noutati sau studii de caz, care construiesc incredere. Iti poate fi foarte usor sa comunici actualizari sau alte informatii relevante legate de produsele sau serviciile tale.

In functie de publicul caruia te adresezi, este bine sa adaptezi mesajele. De exemplu, poti trimite emailuri de bun venit noilor abonati si, asa, poti face o prima impresie pozitiva. Practic, setezi tonul relatiei cu ei. Diversificarea te poate ajuta foarte mult sa mentii interesul si sa-ti cresti sansele de succes.

 

Cum iti construiesti o lista de abonati

Inainte de crearea unei strategii, ai nevoie de o lista de persoane. Aici, conteaza mai mult calitatea decat cantitatea, deoarece una este sa ai 500 de abonati interesati si alta e sa ai 5000 care nu-ti deschid emailurile niciodata.

Ce poti face ca sa atragi oameni de calitate si interesati? Este bine sa te concentrezi pe cateva aspecte:

AspecteDetalii
Resurse valoroaseGhiduri sau chesklist-uri care rezolva niste probleme reale
Formulare simpleCere doar numele si emailul, nu fa un proces complicat
Plasare strategicaPune formularele pe blog sau in zone foarte vizibile
Colaborari inteligenteColaboreaza cu alte companii si poti avea acces la audiente noi

 

Un aspect foarte important, este ca publicul trebuie sa se inscrie din proprie initiativa, insa ca sa faca asta, trebuie sa vada valoarea pe care o oferi. De exemplu, materialele care pot rezolva anumite probleme, cum ar fi ghidurile, ti-ar putea demonstra expertiza.

Indiferent de ce alegi sa oferi, resursele trebuie sa fie relevante pentru produsele sau serviciile tale. Astfel, iti va fi ceva mai usor sa le vinzi ulterior. Un alt lucru pe care sa-l faci, este sa pastrezi procesul foarte simplu si transparent. Asta iti poate creste semnificativ rata de abonare.

 

Cum creezi o strategie de email marketing

In primul rand, trebue sa stii foarte bine ce vrei sa obtii. Asadar, ai nevoie de cateva obiective clare, pe care le poti masura. Acestea pot fi de tipul cresterii listei de abonati, generarii de vanzari, lansarii unui produs noi si asa mai departe.

Dupa aceea, vine etapa de segmentare a audientei, in grupuri relevante. Acest pas te ajuta sa stii exact care sunt oamenii carora te adresezi si ce mesaje sunt potrivite pentru fiecare grup. Spre exemplu, potentialilor clienti le vei trimite emailuri diferite fata de cele pe care le trimit clientilor care cumpara de la tine de ani de zile.

Apoi, vine partea de planificare a campaniei. Asta inseamna sa-ti stabilesti ce tipuri de email vei trimite, cand si cui le vei trimite. O astfel de campanie poate include toate tipurile de texte, insa este important sa ai un calendar care sa te ajute sa urmaresti activitatea. In plus, nu trebuie nici sa-ti sufoci abonatii cu mesaje, dar nici sa-i lasi in asteptare.

 

Cum construiesti emailuri care atrag si convertesc

In general, cu cat este mai atractiv subiectul emailului, cu atat mai mari sanse are sa fie deschis. Oamenii scaneaza rapid acest element, dar si continutul inainte sa-l parcurga pe tot. In legatura cu structura pe care ar trebui s-o urmaresti, este bine ca informatia cea mai importanta s-o pui la inceput.

Pentru orice cititor care-ti deschide mesajul, trebuie sa fie foarte evident, inca din primele randuri, beneficiul pe care-l oferi. De asemenea, conexiunea cu acesta este un alt aspect care diferentiaza emailurile ignorate de cele care convertesc.

Iata, concret, la ce sa fii atent si pe ce sa te axezi:

  • Subiect scurt, captivant
  • Design care se vede bine pe orice dispozitiv
  • Paragrafe scurte, enumerari si spatii albe
  • Indemn la actiune vizibil
  • Ton conversational

Mesajele electronice trebuie sa fie personale, sa vorbeasca despre veneficii si nu doar despre caracteristici si, totodata, sa transmite emotie si sa creeze urgenta. Vorbeste cu audienta prietenos, asta te poate apropia si mai mult de public.

 

Greseli de evitat in email marketing

Un prim lucru pe care sa nu-l faci, este sa eviti trimiterea mesajelor catre cei care nu si-au dat acordul sa le primeasca. Apoi, lipsa optimizarii pentru mobil te poate costa mult, avand in vedere ca foarte multe persoane isi verifica posta electronica direct de pe telefon.

Frecventa cu care trimiti aceste mesaje, poate fi problematica. Prea multe pot duce la dezabonari, iar prea putine pot face ca audienta sa te uite. Cel mai bine este sa monitorizezi mai multi metrici relevanti si sa adaptezi frecventa in consecinta.

Evita sa scrii texte generice, fara nicio nota personala. In email marketing, personalizarea este cheia. Asadar, foloseste-te de datele pe care le ai despre abonatii tai si creeaza mesaje pe baza lor ca sa fii sigur ca vor starni interesul si curiozitatea de a fi citite.

 

Sfaturi practice pentru campanii de succes

Daca vrei sa campanii reusite de email marketing, automatizarea iti poate fi de folos foarte mult. Poti economisi timp daca trimiti mesaje automat. In plus, automatizarile lucreaza pentru tine non-stop. Totodata, nu uita sa testezi subiecte diferite, CTA-uri, imagini si ore de trimitere. Asa, poti descoperi configuratiile care-ti aduc rezultate mai bune.

Verifica si curata regulat lista abonatilor. Pot exista utilizatori inactivi de mult timp si, prin verificari periodice, poti pastra doar pe cei care iti deschid si citesc mesajele electronice. De asemenea, este esential sa masori si analizezi rezultatele, pentru ca doar asa iti poti imbunatati continuu strategia.

Ca sa amplifici impactul acestei tehnici, poti coordona campania cu alte canale de comunicare. De exemplu, le poti integra cu postarile pe social media, cu blogul sau reclamele platite. Publicul tau poate avea parte de o experienta coerenta in acest fel.

 

Transforma-ti afacerea cu o strategie digitala eficienta

Daca vrei sa te dezvolti pe termen lung in mediul online, trebuie sa intelegi si sa valorifici puterea tuturor tehnicilor de marketing. Poti fi foarte vizibil in online, usor de recunoscut si apreciat in randul celor care te urmaresc.

Prin mesaje bine construite, cu care oamenii chiar rezoneaza, nu doar ca-i vei face sa cumpere de la tine, dar te vor fi recomanda. Prin aceasta tehnica eficienta, iti poti crea o comunitate de clienti care au incredere in afacerea ta si in ceea ce oferi.



×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Let's SEO