22 ian. Cum să folosești ChatGPT pentru creare de conținut în SEO?
Să ne imaginăm următorul scenariu pentru a intra într-un anumit context pe baza căruia vom discuta ulterior. Să spunem că dumneavoastră sunteți un antreprenor. Aveți o mică afacere pe care doriți să o promovați, adică vreți să deveniți mai cunoscut în mediul online. Nu este nimic greșit. Toți ne dorim să facem asta până la urmă, doar nu degeaba muncim, însă nu știi de unde să începi.
Ce face orice om când nu știe ceva? Începe să se informeze, iar tu, făcând asta, afli că au foarte mult succes afacerile care se folosesc de articolele și site-urile optimizate SEO. Ce înseamnă asta? Pe scurt, ele se asigură că vor fi întotdeauna primele opțiuni pe care motoarele de căutare Google le afișează atunci când cauți ceva legat de un anumit domeniu.
Perfect! Acum că avem aceste informații, trebuie doar să ne gândim la o metodă prin care vom produce și noi texte atât de bune și originale. Încerci de câteva ori și începi să cauți servicii de copywriting și Servicii SEO Bucuresti. Cumva, dai peste ceea ce crezi tu că îți va schimba în totalitate viața. Haide să descoperim împreună despre ce este vorba!
Ce este ChatGPT și care este algoritmul de funcționare al acestei aplicații?
ChatGPT este o aplicație care îți oferă răspunsuri la orice întrebare ai avea, indiferent de domeniu sau de tematică. Pe scurt, este o aplicație folosită pentru generarea automată de text. Tu îi spui ce îți dorești, iar ea va veni în câteva secunde cu un text bine făcut, corect gramatical. Ce îți mai poți dori?
Această aplicație se folosește de inteligența artificială pentru a oferi texte construite pe baza mai multor informații adunate de pe internet. În plus, cu ajutorul lui ChatGPT poți genera titluri, cuvinte cheie, rezumate. Pe scurt, ți-ai găsit amicul dacă nu ești genul de persoană care să știe să își contureze bine ideile pe foaie contratimp.
Deși este o aplicație care face vâlvă peste tot în lume, ar trebui să menționăm că nu totul este chiar roz. Ca orice lucru abia apărut în lume, are propriile sale avantaje, dar și dezavantaje pe care nu le putem trece chiar cu vederea. Dacă ne dorim să ne promovăm afacerea într-un mod corespunzător, atunci ar trebui să fim atenți și la aceste aspecte, nu-i așa? Haide să aflăm împreună unde și cum putem folosi această aplicație și de ce nu e recomandată utilizarea textelor generate de ea ca atare!
Statistici despre ChatGPT:
- A apărut pe 30 noiembrie 2022.
- Prima actualizare a acesteia a fost lansată pe 15 decembrie 2022.
- Peste 13 milioane de utilizatori au vizitat această aplicație zilnic în luna ianuarie 2023.
- Numărul utilizatori ai acestei aplicații a trecut pragul de 100 de milioane + în luna ianuarie 2023.
Care sunt și celelalte domenii în care putem să ne folosim de această aplicație?
Cât nu am fi dat să fi avut această aplicație și pe vremea cât eram elevi/studenți, nu-i așa? Majoritatea utilizatorilor acestei aplicații s-a constatat că ar fi formată din studenți/elevi. Chiar dacă această aplicație generează răspunsuri pentru orice timp de întrebare, ar trebui să vă informăm că nu oferă cele mai strălucite rezultate când vine vorba de matematică.
Să nu uităm de jurnalism, avocatură, optimizarea SEO. Practic, oriunde este nevoie și de câte un fragment de text poate interveni și ChatGPT. Marele dezavantaj al acestei aplicații ar fi faptul că nu ți se poate garanta în totalitate logica textului pe care îl primești. Da, acest tool îți oferă un răspuns format din informațiile găsite ulterior pe internet, însă nu ai de unde să știi dacă poate să ți le aranjeze sub forma unui text logic.
Fiind o aplicație recent dezvoltată cu siguranță mai are și problemele ei. Chiar dacă pare că ne poate îmbunătăți viața și crește eficiența muncii, este posibil să rămânem dezamăgiți. Majoritatea utilizatorilor s-au dovedit a fi nemulțumiți sau mulțumiți doar parțial de răspunsurile primite de ChatGPT.
Cel mai important lucru ar fi să nu uităm faptul că ideal ar fi să nu înlocuim munca omului cu acest tip de aplicație!
Care sunt avantajele și dezavantajele acestei aplicații?
Cred că deja ne este clar care sunt avantajele acestei aplicații. Vorbim de texte generate într-un timp extraordinar de scurt pe anumite tematici propuse de utilizator. Practic, o muncă de cel puțin 60 de minute s-a transformat în ceva ce poate fi gata cât ai pocni din degete. Însă, după cum am mai spus, nu totul este chiar atât de roz precum pare.
Iată și câteva dezavantaje ale acestei aplicații:
- Da, generează text, dar nimeni nu îți poate garanta că ceea ce ți se oferă are și logică. Cu siguranță, este o proză corectă din punct de vedere gramatical, pe tematica cerută de tine, dar asta nu înseamnă că textul trebuie să fie neapărat și logic. Nu poți avea această siguranță niciodată.
- S-a dovedit științific faptul că această aplicație nu depășește nivelul de inteligență al unui student mediocru.
- Această aplicație nu poate înțelege în totalitate contextul. Tu îi oferi date despre ceea ce dorești să apară în textul pe care ulterior îl va genera, dar nu poate știi exact absolut tot ce îți dorești tu să și primești. ChatGPT va încerca să se „lipească” de ceea ce i-ai oferit și să te ajute în limita „inteligenței sale”.
- Niciun utilizator nu recomandă copierea textelor ca atare. În plus, nici cu matematica nu pare a fi foarte bună această aplicație. Mare parte din răspunsuri ar putea fi greșite.
Cu siguranță, pe mâna unor adevărați experți, pot fi scoase la iveală mult mai multe avantaje ale utilizării acestei aplicații. Revenind la subiectul cu care am început: dorim să ne promovăm site-ul, am găsit această aplicație, dar aflăm că nu este recomandat să folosim niciun text de acolo a atare. Ce putem face pentru a ne face cât mai cunoscuți pe motoarele de căutare Google?
Cum putem folosi ChatGPT pentru crearea de conținut optimizat SEO?
Dacă dorești să îți promovezi afacerea și să îți optimizezi SEO atât site-ul cât și articolele pe care le propui, atunci este clar că ai nevoie de un expert în SEO. Chiar dacă am spus că aplicația nu ne este de mare ajutor când vine vorba de scrierea efectivă de text, aceasta poate fi o sursă inepuizabilă de informație.
Dacă cineva dorește să obțină un text pe baza unor cuvinte cheie, atunci când altă persoană va căuta același lucru va fi generat cu aproximație același text. Până la urmă nu ești singurul care lucrează în domeniul pe care dorești să îl promovezi. Deci nu ne putem baza pe originalitate, dar cine a spus că nu ne putem inspira de acolo, nu?
Experții SEO folosesc ChatGPT pentru a genera cuvinte cheie potrivite pentru optimizare SEO eficientă. În plus, putem genera și informații cu privire la diverse domenii, obiecte și servicii pe care ulterior le introducem sub o altă formă în cadrul articolului pe care ți-l putem crea. Să nu uităm de faptul că ChatGPT nu știe cum să optimizeze din punct de vedere SEO un text, deci oricum ar fi trebuit să găsești o cale prin care să faci asta dacă nu doreai să apelezi la niște experți adevărați.
Apelează cu încredere la experții în SEO!
Optimizarea SEO este un domeniu amplu care cuprinde foarte multe idei care trebuie puse la punct doar de niște experți adevărați pentru a-ți dezvolta afacerea corect. Fie că dorim să ne facem reclamă sau să fim prima apariție pe motoarele de căutare, în spatele acestor procese stau multe idei și concepte care nu pot fi dezvoltate doar de niște simple aplicații. Cu siguranță, tot ceea ce ține de inteligența artificială este menit să ne ajute să ne creștem eficiența, dar nicidecum să înlocuiască în totalitate munca.
ChatGPT este un tool care poate fi folosit și are chiar multe întrebuințări în domeniul SEO, cum ar fi:
- Generarea de cuvinte cheie folosite ulterior pentru utilizarea textelor folosite în advertoriale și articole de blog.
- Generarea de informații pe o anumită tematică, folosită în special pentru inspirație sau chiar informare, dacă domeniul nu ne este prea cunoscut.
- Generarea de liste cu informații care ne ajută să transformăm textul și să îl facem cât mai dinamic și cât mai ușor de citit.
Cu siguranță, poate fi folosit și la generarea de texte complete, însă de ce să ne mai batem capul dacă nu ave, garanția unui text unic, original și logic? În timpul folosit pentru modificare putem face un articol de la zero original și gata optimizat SEO.
Ceea ce trebuie reținut este faptul că într-un domeniu care se extinde atât de mult nu ne putem baza doar pe folosirea unui singur tool. Cel mai bine este să apelezi la ajutorul unor persoane care îți pot oferi din start servicii de înaltă calitate!