Tot ce trebuie sa stii despre un brand

Tot ce trebuie sa stii brand si branding

 

Afla in articolul de aici tot ce trebuie sa stii despre un brand. Agentia noastra este dedicata promovarii online prin mijloace SEO a brandurilor personale sau brandurilor de business. Urmatoarea lista de 15 intrebari frecvente despre branding iti poate raspunde tuturor intrebarilor despre acest subiect.

Ce este un brand?

Un brand este o marca de produs a unei firme renumite, conform DEX-ului.

Un brand poate fi explicat si in alte moduri. Brand-ul este o promisiune pe care o persoana sau o companie o face consumatorului.

Ce inseamna brand?

Brand inseamna consistenta si unitate. Termenul se refera la „marca comerciala”.

Ce inseamna brand manager si ce face acesta?

Un brand manager este o persoana care se ocupa de imaginea unui brand. Brand managerul nu este persoana care creeaza brandul. O marca este creata de un expert in branding sau o agentie de branding. Un brand manager urmareste ca toate activitatile desfasurate in numele sau in interesul brandului sa respecte manualul de branding.

Ce tipuri de brand exista?

Exista doua tipuri de brand: brandul personal si brandul de business.

Cum promovezi brandul personal?

Un brand personal are nevoie de promovare, la fel ca si brandurile de business. Promovam un brand personal prin diverse metode: comunicam constant in scris sau prin imagini & video pe diverse platforme. Orice activitate facuta de o persoana vorbeste despre brandul personal al acelei persoane. De exemplu, brandul personal al unui star de cinema. Actorul respectiv este un brand personal care se asociaza cu diverse companii, participa la evenimente, sau foloseste anumite produse. 

Cum promovezi brandul afacerii tale?

Poti aduce la viata brandul afacerii tale folosind serviciile unei agentii de branding. De asemenea, poti angaja un brand-manager si un brand-ambasador. Poti aplica diverse solutii de promovare pentru brandul afacerii tale, totul depinde de bugetul disponibil.

Asigura-te ca brandul afacerii tale este promovat corect in mediul online construind un site web care sa respecte directia brandului. Apoi, apeleaza la o agentie SEO pentru a optimiza complet acel site web. In felul acesta cat mai multa lume din mediul online ajunge sa iti gaseasca site-ul afacerii tale. Un proiect de branding de succes poate ramane complet ascuns de ochii publicului fara o strategie de promovare.

Ce este un manual de brand?

Un manual de brand este un document amplu care detine informatii despre un brand. Identitatea vizuala a unui brand si felul in care acel brand comunica in diferite circumstante – toate aceste informatii sunt in detaliu enumerate in manualul brandului.

Manual de branding este un element valoros pe care o afacere serioasa trebuie sa il detina. Iti recomandam sa investeti intr-un manual de branding mai ales daca esti la inceput de drum cu afacerea ta. Clientii isi vor aminti de tine mult mai bine atunci cand folosesti elementele de branding exact cum sunt precizate in manual.

Care sunt elementele de brand?

Un brand trebuie sa detina elemente unice de identificare. Elementele brandului sunt : numele, logo, culori reprezentative, sloganul sau motto, tipuri de font si cartile de vizita. Formele, elementele de grafica sau anumite sunete pot fi asociate cu o anumita marca. Atunci cand consumatorii recunosc o sticla de Coca-Cola dupa forma sticlei, atunci vedem un model de branding de succes. O marca bine construita cu elemente bine lucrate devine memorabila si recunoscuta dupa logo-ul sau culoarea sa.

Ce inseamna brand personal ?

Un brand personal este imaginea unui individ. Un individ ajunge sa fie identificat dupa imaginea sa (aspect) si elementele sale reprezentative precum voce, stil vestimentar, inaltime, stil de accesorizare, limbaj al corpului, etc.

Ce inseamna brand ambasador?

Un brand ambassador este un job, o ocupatie, pe care o persoana o indeplineste. O firma plateste un ambassador de brand pentru a reprezenta imaginea acelui brand in lume (la evenimente, la televizor, in reclama, pe social media, etc.)

Ce inseamna brand-awareness?

Brand awareness inseamna popularitatea unui brand. Cu cat facem mai multa munca de promovare pentru un brand, cu atat vom avea un “awareness” mai mare. Adica mai multa lume va sti despre brandul nostru daca il promovam mult si bine.

Cum creezi un brand?

Poti pune bazele unui brand gandind o imagine detaliata pentru tine sau pentru afacerea ta.

brand

Cat costa branding-ul unie afaceri?

Brandul personal simplu poate costa de la 500 EUR pana la 5000 EUR. Raspunsul depinde de cat obiectivul pe care il are acel brand. Vrei ca brandul personal sa devina popular la nivel local sau international? Brandul personal expus unei categorii mari de public trebuie construit cu atentie si necesita multa munca. Insa, un brand personal local poate necesita mai putina munca.

La fel se intampla si in cazul brandului de afacere. Brandul de afacere poate costa oricat intre 900 EUR si 10.000 EUR. Pretul brandului de afacere depinde de cat de popular ne dorim ca acel brand sa ajunga. Un brand de nivel national sau international trebuie sa fie bine lucrat, gandit si construit. Pretul unui brand national sau international este pe masura obiectivelor sale.

Chiar am nevoie de firma de branding?

Da. Firma de branding este un ajutor pretios in crearea unui brand puternic. Investeste intr-o agentie de branding care are un portfolio bogat. Un expert in branding intelege industria, trendurile si stie care sunt elementele care ofera longevitate unui brand.

Cum alegi un numele brandului meu ?

Numele brandului trebuie sa fie unic si usor de retinut de publicul brandului. Alegerea numelui brandului este un proces complex care cere timp si cunostinte solide de branding.

 

Speram ca ti-am raspuns celor mai frecvente intrebari despre branding. Ai in continuare intrebari? Poti sa ne scrii pe email sau pe social media. Noi iti vom raspunde tuturor intrebarilor legate de acest subiect.